UX – projektowanie użytecznych interfejsów

Konferencja odbędzie się w dniach 9-10.07.2019 w Warszawie. Link do zapisów i agendy: https://gigacon.org/event/ux-projektowanie-uzytecznych-interfejsow/.

Cel konferencji

Poznanie podstawowych zasad i zjawisk związanych z interakcją człowieka z systemami komputerowymi. Rozwinięcie empatii względem potrzeb i ograniczeń użytkowników.

Korzyści

* Szkolenie pozwala zweryfikować intuicyjną wiedzę na temat projektowania interakcji, systematyzuje ją i ćwiczy w trakcie licznych zadań praktycznych.

* W trakcie szkolenia Uczestnicy poznają podstawowe terminy z dziedziny HCI (interakcja człowiek-komputer), zasady, reguły i dobre praktyki stosowane przy projektowaniu użytecznych interfesjów.

* Cała wiedza oparta jest na przykładach licznych interfejsów, wynikach testów użyteczności i badań naukowych, a także unikalnej 10-letniej praktyce zawodowej trenera.

Grupa docelowa

* Programiści, graficy, analitycy biznesowi, testerzy i właściciele produktu

* Wszyscy zaangażowani w tworzenie wysokiej jakości produktów cyfrowych

* Każdy podejmujący decyzje w odniesieniu do sposobu działania i wyglądu produktów cyfrowych, gdzie dobro użytkownika jest celem, a nie przeszkodą

* Doświadczeni zawodowo, ale potrzebujący uporządkowania, weryfikacji i odświeżenia wiedzy

* Twórcy rozbudowanych stron internetowych, aplikacji webowych, mobilnych i desktopowych, a także systemów ERP i aplikacji biznesowych

Po szkoleniu Uczestnicy znają:

* Najpopularniejsze heurystyki użyteczności,
* Zjawiska z dziedziny interakcji człowiek-komputer, takie jak prawo Fittsa czy Hicka,
* Zasady projektowania formularzy,
* Korzyści i ograniczenia ikonografii w interfejsach,
* Zasady grupowania elementów wpływające na postrzeganie interfejsów,
* Wyniki badań naukowych, leżących u podstaw dobrych praktyk w projektowaniu interfejsów,
* Techniki ewaluacji użyteczności systemów, takie jak wędrówka poznawcza, analiza heurystyczna czy testy użyteczności.

Po szkoleniu Uczestnicy potrafią:

* Proponować rozwiązania zgodne z wybranymi heurystykami użyteczności
* Zapobiegać typowym błędom użyteczności
* Zaprojektować użyteczny formularz wraz z walidacją
* Poprawić czytelność treści tekstowych
* Formułować zrozumiałe komunikaty błędów
* Stosować ikony tak, aby poprawiały użyteczność, zamiast jej szkodzi
* Stosować proste tricki pozwalające na kierowanie uwagą użytkownika i ułatwianie procesów poznawczych
* Stosować różne metody analizy eksperckiej, w tym oceniać użyteczność rozwiązań w oparciu o checklisty
* Weryfikować rozwiązania w oparciu o obserwacje interakcji użytkowników z produktem

Czas trwania

2 dni po 8 godzin z przerwami na kawę, ciacho i lunch.

Charakter spotkania

Dyskusje, ćwiczenia grupowe i indywidualne, podczas których Uczestnicy ocenią użyteczność istniejących interfejsów i zaprojektują nowe rozwiązania. W trakcie szkolenia omówione zostaną przykłady aplikacji biznesowych, stron internetowych, e-commerce, aplikacji mobilnych, a nawet produktów fizycznych.

Koszt

2199 zł + 23% VAT

Organizator zapewnia

* Materiały szkoleniowe opracowane przez trenerkę Igę Mościchowską

* Notatnik i długopis

* Certyfikat potwierdzający uczestnictwo

* Całodniową przerwę kawowo-ciasteczkową

* Obiad każdego dnia (możliwość wybrania indywidualnie dostosowanej wersji lunchu)

Trener Iga Mościchowska: Projektantka interakcji i badaczka z 10-letnim doświadczeniem, trener biznesu, obecnie wspiera firmy w rozwoju kompetencji UX ich zespołów. Współautorka bestsellerowej książki “Badania jako podstawa projektowania user experience”, wydanej przez wydawnictwo PWN. Opiekun merytoryczny studiów podyplomowych „User Experience & Product Design” na AGH w Krakowie. Założyła i współtworzyła przez sześć lat studio projektowo-badawcze WitFlow, gdzie zarządzała zespołem projektantów i realizowała projekty dla takich klientów jak: eBay, WSiP, Tauron, KGHM, FrontSpin, Opera Software, Vattenfall, Egmont, Axit, NiNA. Specjalizuje się w projektowaniu złożonych aplikacji biznesowych, opracowywaniu strategii produktu i badaniach z użytkownikami. Wierzy, że za UX odpowiada cały zespół, nie tylko projektant. Dlatego od lat szkoli zespoły IT w dziedzinie UX (m.in. eurobank, COI, IBM, Capgemini, HP, Red Sky). Jest jednym z ekspertów na Google Launchpad Warsaw oraz prezesem lokalnego oddziału organizacji CHI Polska - UX Wrocław. Inicjatorka i jedna z autorek bloga uxbite.com, na którym napisała ponad 50 artykułów o UX.

Wydarzenie na fb:  https://www.facebook.com/events/435337233877359/.

Źródło: GigaCon