Recman, jedna z większych polskich firm odzieżowych, wdrożyła rozwiązania IBM do optymalizacji marketingu cyfrowego. Dzięki nim będzie w stanie tworzyć i analizować spersonalizowane kampanie poprzez swoją stronę www.Recman24.com. Oprogramowanie wdrożone przy współpracy z partnerem IBM – Fast White Cat – pozwoli firmie Recman lepiej zrozumieć oczekiwania klientów i zapewnić im większą satysfakcję z zakupów bez względu na to gdzie i w jaki sposób kupują.

Firma Recman jest obecna na rynku od 1986 r. i specjalizuje się w modzie męskiej. Jej działalność obejmuje projektowanie, produkcję oraz sprzedaż odzieży. Produkty pod marką Recman są dystrybuowane poprzez sieć 62 sklepów, a od niedawna także za pośrednictwem Internetu. Firma uznała, że, aby lepiej odpowiadać na zmieniające się wśród konsumentów trendy, niezbędne jest zastosowanie narzędzi do analityki, Big Data oraz rozwiązań cloud computing.

Razem z firmą IBM oraz Fast White Cat, Recman stworzył i uruchomił swój pierwszy sklep online, Recman24.com. Dzięki narzędziom IBM do optymalizacji marketingu sieciowego oraz rozwiązaniom dla analityki, Recman jest w stanie dopasowywać ofertę do potrzeb różnych grup klientów, a za pomocą specjalnej aplikacji dostępnej na stronie firma uzyskuje opinie o ich zadowoleniu z transakcji. Osoby zarządzające e-sklepem mają możliwość analizowania i badania ruchu użytkowników w witrynie w czasie rzeczywistym. Wnioski pozwalają na wspieranie wielokanałowych procesów pozyskania i utrzymania klienta oraz optymalizację kampanii sprzedażowych i promocyjnych marki, przede wszystkim przez dostarczanie użytkownikowi treści, ofert, produktów spersonalizowanych pod kątem jego zainteresowań i preferencji. Za pośrednictwem witryny sklepowej online, szczególnie millenialsi mogą dodatkowo skorzystać z darmowych porad dotyczących stylizacji dostępnych na kanale YouTube oraz zapoznać się z nowymi kolekcjami firmy i najnowszymi trendami w modzie, które prezentowane są na Facebooku przez znanych sportowców.

– W obecnych czasach Big Data i analiza predyktywna stają się kluczowe dla zrozumienia oczekiwań i zachowania konsumentów. Dzięki nim jesteśmy w stanie rozszerzyć naszą działalność online, podnieść skuteczność aktywności marketingowych oraz zwiększyć sprzedaż

– mówi Wojciech Tulwin, Marketing Director w firmie Recman.

– Rozwiązania IBM wchodzące w skład oferty Smarter Commerce sprawiają, że wszystkie nasze działania mogą zostać podporządkowane satysfakcji klienta.

- Narzędzia Smarter Commerce w efektywny sposób pozwalają na tworzenie spersonalizowanych ofert za pośrednictwem wielu kanałów. W efekcie klienci są bardziej zadowoleni z zakupów

– mówi Marek Majewski, Dyrektor Działu Oprogramowania IBM Polska.

Wdrożone w firmie Recman oprogramowanie IBM zostało dostarczone przez partnera IBM – Fast White Cat i działa w modelu chmury obliczeniowej. Zawiera rozwiązania z pakietu IBM Digital Marketing Optimization, w tym aplikację IBM Coremetrics, IBM Unica Campaign i IBM Unica Optimize wchodzące w skład oferty Smarter Commerce.

Inicjatywa IBM Smarter Commerce obejmuje nie tylko oprogramowanie, ale również usługi, które wspierają firmy w transformacji ich procesów biznesowych tak, aby lepiej odpowiadały zmieniającym się oczekiwaniom klientów, zwłaszcza w środowisku cyfrowym.

Więcej informacji na temat IBM Smarter Commerce można znaleźć na stronie:

www.ibm.com/smarterplanet/us/en/smarter_commerce/overview/

Źródło: IBM Polska