Capgemini, jeden z wiodących, międzynarodowych dostawców usług konsultingowych, technologicznych i outsourcingowych, prezentuje dziś swoje nowe rozwiązanie Capgemini Cloud Assessment (CCA), które dostarcza organizacjom zaplanowany na 6-8 tygodni kompletny program uwzględniający wstępną ocenę, plan wdrożenia, analizę biznesową i architekturę. CCA wspiera organizacje we wdrożeniu planu adaptacji rozwiązań chmurowych, umożliwiając gładkie przejście od lokalnych systemów i infrastruktury do publicznych lub prywatnych środowisk chmurowych.

Capgemini Cloud Assessment oferuje czterostopniowy, niezależny od technologii, proces wywodzący się z programu Capgemini Wide Angle Rationalization Program (WARP), sprawdzonego i wielokrotnie przetestowanego podejścia, które udowodniło swoją wartość w licznych projektach realizowanych w wielu sektorach. Proces zaczyna się od fazy oceny wielu strumieni pracy, w której definiuje się zakres i strategię badania, a wynikiem jest plan wdrożenia definiujący kroki migracji do chmury, wsparty przez dogłębne analizy biznesowe rozpatrujące ryzyko i oszczędności.

“Kiedy przychodzi do ustalenia strategii przyjęcia chmury, większość organizacji nie jest do końca świadoma, które aplikacje są dobrze dopasowane do chmury i dlaczego”

- tłumaczy Vikrant Karnik Sr. Wiceprezydent i szef sprzedaży Usług chmurowych dla przedsiębiorstw (1) w Capgemini.

„Organizacje, które obecnie używają wymagających dużych nakładów aplikacji lokalnych, potrzebują wsparcia w przejściu od tych systemów do chmury. Widzimy większe zainteresowanie naszym CCA ze strony klientów, których celem jest obniżenie Całkowitego Kosztu Posiadania (Total Cost of Ownership), jednocześnie identyfikując uproszczone przypadki biznesowe i plany wdrożenia chmury”.

Rozwiązanie Cloud Assessment korzysta z gotowych akceleratorów Capgemini, takich jak: kalkulatory zwrotu z inwestycji, parsery kodu, modele ryzyka i analizatory portfolio. Został zaprojektowany, aby asystować organizacjom, którym zależy na przejściu do rozwiązań chmurowych, aby uniknąć kosztownych lokalnych aplikacji, które są problematyczne w rozwoju, drogie w utrzymaniu i krępują elastyczność biznesu. Nowe rozwiązanie Cloud Assessment daje kompleksową metodykę i plan działania w przypadku migracji do chmury bez narażania przedsiębiorstwa na ryzyko.

Dan Streetman, SVP, Global Alliances, salesforce.com powiedział:

“Firmy na całym świecie chcą zmieniać się w kierunku firm pro klienckich. Cieszymy się, że rozwiązanie Capgemini – Cloud Assessment ma potencjał przenieść aplikacje dotyczące konsumentów do chmury i przyspieszyć transformację przedsiębiorstw w kierunku klientów.”

Rozwiązanie Capgemini Cloud Assessment (CCA) zostanie zaprezentowanie 18 listopada na konferencji Dreamforce 2013 organizowanej przez salesforce.com w San Francisco. Capgemini jest tytanowym sponsorem wydarzenia.

Dreamforce 2013 jest największą konferencją dla dostawców technologii, w tym roku organizatorzy spodziewają się ponad 120 tysięcy zarejestrowanych uczestników, którzy wezmą udział w jedenastej edycji corocznej konferencji, aby przekonać się o mocy społecznościowej i mobilnej chmury, oraz połączą się ze swoimi klientami w zupełnie nowy sposób. Przy ponad 1100 zaplanowanych sesjach i udziale 350 firm oferujących usługi oparte na chmurze, uczestnicy mają do dyspozycji interaktywne sesje, szkolenia praktyczne, tysiące prezentacji i unikalne okazje do nawiązania kontaktów. Dodatkowo Dreamforce ma przyjemność powitać specjalnych gości: Sheryl Sandberg, COO Facebook’a; Marissa Mayer, Dyrektor Generalną Yahoo!; oraz Deepaka Chopre, założyciela Chopra Foundation. Dreamforce w cztery dni, pod jednym dachem oferuje uczestnikom wszystko czego potrzebują, aby przyspieszyć ich transformację w kierunku firmy proklienckiej.

Po więcej informacji na temat rozwiązań Capgemini dla Salesforce wejdź na: www.capgemini.com/salesforce

(1) Północna Ameryka, Wielka Brytania, Region Azji i Pacyfiku, sektor usług finansowych

Źródło: Linkleaders