Hitachi Data Systems, spółka zależna Hitachi, Ltd. (TSE: 6501), poinformowała o uruchomieniu Hitachi Data Systems (HDS) Community, internetowej platformy społecznościowej działającej przy wykorzystaniu technologii Jive Software. HDS Community zaprojektowano z myślą o obecnych i potencjalnych klientach, partnerach oraz pracownikach Hitachi Data Systems. Platforma umożliwia otwartą współpracę, naukę, dzielenie się wiedzą i rozwijanie rozwiązań informatycznych we współpracy z kadrą kierowniczą HDS.

Nowa platforma ułatwia podejmowanie bardziej racjonalnych decyzji dzięki prowadzonym konwersacjom oraz udostępnionym zasobom. Zasoby te poświęcone są takim zagadnieniom, jak szkolenia, wdrażanie rozwiązań HDS, przetwarzanie danych nieustrukturyzowanych oraz zgodność z przepisami. Członkowie są zachęcani do uczestnictwa w życiu społeczności poprzez nagrody i wyróżnienia w modelu Jive Gamification, który premiuje użytkowników za m.in. zadawanie pytań, udzielanie odpowiedzi oraz pobieranie i udostępnianie treści.

Nick Howe, wiceprezes Akademii Hitachi Data Systems, która organizuje kursy szkoleniowe prowadzące do certyfikacji HDS, powiedział:

„Nasza działalność ewoluowała w obszarze rozwiązań informatycznych, a HDS Community oferuje nowy kanał komunikacji z obecnymi i potencjalnym klientami oraz partnerami. Oznacza to, że możemy bezpośrednio mówić o wprowadzanych przez nas innowacjach, zapewniając otwarty dostęp do naszych działań oraz możliwość dzielenia się opiniami o pracach badawczo-rozwojowych. Bezpośrednia komunikacja z użytkownikami pozwala też na znacznie szybsze omawianie i rozwiązywanie problemów, co poprzednio zajmowało tygodnie, a czasem nawet miesiące. Uważamy, że jest to przyszłościowy model komunikacji i zapraszamy wszystkich, którzy współpracują z HDS, aby dołączyli do nowej platformy i aktywnie z niej korzystali”.

Kluczowym obszarem HDS Community jest centrum innowacji, miejsce, w którym klienci HDS mogą uzyskać bezpośredni dostęp do działu badawczo-rozwojowego HDS. Office Hours to inicjatywa regularnie prowadzona przez Michaela Haya, wiceprezesa ds. planowania produktów w HDS. Podczas Office Hours klienci mogą porozmawiać z Hayem, poznać plany produktowe firmy i wziąć udział w kształtowaniu nowych idei.

Adam Mertz, starszy dyrektor ds. marketingu produktów w Jive, powiedział:

„Firma Hitachi Data Systems wcześnie zdała sobie sprawę z tego, że społecznościowe strategie biznesowe mogą zmienić model współpracy w ramach organizacji. Cieszymy się, że możemy odegrać rolę w nowej inicjatywie HDS i obserwować, jak międzynarodowi klienci i partnerzy firmy wykorzystują zalety dynamicznej społeczności”.

HDS Community pozwala na bezpośredni kontakt z integratorami systemów, przedstawicielami Hitachi Data Systems – kierownikami ds. kluczowych klientów, inżynierami pomocy technicznej, dyrektorami badawczo-rozwojowymi, oraz innymi klientami. HDS Community oferuje ponadto specjalne usługi, doradztwo techniczne, wgląd w innowacyjne technologie oraz przyszłe plany produktowe.

Źródło: Hitachi Data Systems