Firma Cisco® zaprezentowała szereg innowacyjnych rozwiązań, które wychodzą naprzeciw potrzebom współczesnych pracowników i pozwalają im na bardziej wydajną i efektywną pracę z niemal każdej lokalizacji. Nowe rozwiązania Cisco Collaboration zostały zaprojektowane szczególnie z myślą o ułatwieniu komunikacji zespołom, których członkowie będą teraz mogli błyskawicznie nawiązywać współpracę, a w efekcie szybciej reagować i podejmować kluczowe decyzje. Rozwiązania Cisco zostały dostosowane specjalnie do potrzeb mobilnych pracowników, są proste w użyciu, intuicyjne i ułatwiają współpracę bez względu na wielkość firmy.

Nowoczesne stanowisko pracy integruje narzędzia komunikacyjne dostępne w biurze z narzędziami używanymi przez pracowników prywatnie, pozwalając im na dostęp do informacji oraz komunikowanie się za pomocą wybranego przez nich urządzenia w sposób, który jeszcze niedawno był całkowicie niedostępny, przy jednoczesnym zachowaniu wymogów bezpieczeństwa.

Większa efektywność pracowników mobilnych i rozproszonych zespołów

Obecnie, w dobie konsumeryzacji, firmy w coraz większym stopniu muszą wspierać pracowników mobilnych poprzez umożliwienie im korzystania z narzędzi zaprojektowanych z myślą o pracy zdalnej. Cisco od lat dostarcza rozwiązania znoszące kolejne ograniczenia w komunikacji między pracownikami, czyniąc korzystanie z technologii przyjemnością. Chcąc zaoferować swoim klientom łatwy dostęp do bezpiecznej komunikacji, firma Cisco zaprezentowała rozwiązanie Cisco Expressway®, zaawansowaną bramkę sieciową, gwarantującą bezpieczeństwo bez konieczności rejestracji z poziomu urządzenia, zakładania kont czy używania haseł. Oznacza to, że użytkownicy bez względu na to, gdzie przebywają, mogą otrzymać natychmiastowy dostęp do wszystkich narzędzi współpracy,co sprawia, że komunikacja przebiega szybciej i bardziej wydajnie.

Rozwiązanie Cisco Expressway, stanowiące kluczowy komponent architektury Collaboration Edge, jest zoptymalizowane pod kątem współpracy w czasie rzeczywistym i zapewnia bezpieczną komunikację za pomocą rozwiązań głosowych, komunikatorów (IM) oraz wideo z punktów końcowych Jabber® i TelePresence®, dzięki zastosowaniu protokołu TLS (Transport Layer Security), czyli technologii, którą powszechnie wykorzystuje się do zabezpieczania transakcji w handlu elektronicznym.

Łatwiejszy kontakt i współpraca z dowolnej lokalizacji

Nowe rozwiązania Cisco Collaboration odpowiedzią na zmiany we współczesnym sposobie pracy
Nowe rozwiązania Cisco Collaboration
odpowiedzią na zmiany
we współczesnym sposobie pracy

Firma Cisco zaprezentowała także rozwiązanie Jabber Guest®, które korzystając z funkcjonalności Cisco Expressway oferuje „gościnny dostęp” osobom spoza przedsiębiorstwa (np. partnerowi biznesowemu, ekspertowi lub klientowi potrzebującemu wsparcia), dzięki czemu mogą oni komunikować się z pracownikami firmy za pomocą dźwięku i obrazu wysokiej jakości, dostepnego z poziomu przeglądarki i na urządzeniach mobilnych. Pracownicy mogą także udostępniać dane osobom spoza przedsiębiorstwa – wystarczy dotknięcie ekranu czy kliknięcie myszką. Rozwiązanie to umożliwia klientowi uzyskanie połączenia wideo z konsultantem w przeciągu kilku sekund poprzez kliknięcie w link otrzymany przez komunikator lub zamieszczony na stronie internetowej firmy – klient natomiast może przesłać obraz za pomocą kamery w smartfonie lub tablecie, aby otrzymać natychmiastową pomoc konsultanta w rozwiązaniu problemu.

Jabber Guest, umożliwiając firmom korzystanie w czasie rzeczywistym z komunikacji głosowej, wideo czy współdzielenie danych z poziomu strony internetowej, programu pocztowego i aplikacji mobilnych, może zwiększyć sprzedaż, przyspieszyć rozwiązywanie problemów i podnieść poziom satysfakcji klienta. Z produktu Jabber Guest – stworzonego jako wsparcie dla przyszłego standardu WebRTC – można korzystać w połączeniu z rozwiązaniem Cisco Contact Center, które gwarantuje łączenie rozmów z właściwymi konsultantami, a tym samym prowadzi do skrócenia czasu rozwiązywania problemów. Aby zobaczyć jak działa to rozwiązanie, kliknij tutaj.

Łatwiejsza obsługa punktów końcowych i wykorzystanie ich na szeroką skalę

Chcąc przenieść prostotę i elegancję najlepszych osobistych narzędzi komunikacyjnych do miejsca pracy, firma Cisco całkowicie przedefiniowała spojrzenie na możliwości, wygląd i jakość obsługi klienta, jakie oferują rozwiązania Cisco Collaboration. Wiele nowych produktów odzwierciedla to podejście. Kolejna generacja rozwiązań Cisco TelePresence MX300 to bardziej nowoczesne i eleganckie modele urządzeń, które łączą funkcjonalność z estetyką i maksymalną użytecznością.

Cisco TelePresence MX300 można z łatwością zamontować i automatycznie skonfigurować w około 15 minut. Rozwiązanie to posiada także nową funkcję „podwójnego ekranu”, która pozwala użytkownikom w prosty sposób podłączyć dodatkowy ekran lub monitor, zwiększając tym samym możliwości współdzielenia treści. Ponadto udoskonalono funkcję wielopodmiotowych wideokonferencji: 4 punkty końcowe mogą nawiązać jednoczesne połączenie bez konieczności korzystania z jednostki kontrolującej (MCU). System MX300, który zostanie wprowadzony na rynek w grudniu, obsługuje także kodek H.264 SVC, co ułatwia współdziałanie z systemami innych firm.

Firma Cisco zaprezentowała również serię telefonów Cisco IP Phone 7800, stanowiących optymalne rozwiązanie dla średnich firm. Te ergonomiczne, intuicyjne i zapewniające wysokiej jakości dźwięk na wszystkich ścieżkach telefony IP są już dostępne w sprzedaży. Jako urządzenia PoE klasy 1, pobierają niewiele energii i działają w sposób inteligentny, automatycznie przechodząc w tryb mniejszego poboru energii gdy użytkownik nie korzysta z urządzenia, co zmniejsza koszty użytkowania aż o 60%.

Łączenie rozwiązań mobilnych i stacjonarnych dla szybszej realizacji zadań

Firma Cisco przedstawiła także nowy zestaw rozwiązań, zacierających granicę pomiędzy światem mobilnym – obejmującym wiele urządzeń, z których użytkownicy najchętniej korzystają w domu – a stacjonarnymi technologiami wspierającymi współpracę. Innowacyjny system Intelligent Proximity pozwala użytkownikom łączyć się z narzędziami stacjonarnymi, znajdującymi się w biurze, za pomocą osobistych urządzeń mobilnych w celu zwiększenia jakości pracy.

Pierwszym produktem Cisco, który wykorzystuje zalety systemu Intelligent Proximity, jest telefon stacjonarny z systemem Android – Cisco DX650 Smart Desk Phone. Już od listopada użytkownicy DX650 będą mogli bezprzewodowo synchronizować swoje telefony biurkowe ze smartfonami działającymi w oparciu o systemy iOS i Android. Użytkownik z łatwością może importować kontakty i historię połączeń z urządzenia mobilnego na DX650 lub przełączyć rozmowę już rozpoczętą na urządzeniu mobilnym na telefon DX650 (w celu skorzystania z wysokiej jakości dźwięku w telefonie stacjonarnym, gdy jest on dostępny) oraz z powrotem (gdy konieczna staje się mobilność). Aby zobaczyć, jak działa system Intelligent Proximity w telefonie DX650, kliknij tutaj.

Usprawnienie infrastruktury w celu łatwiejszego zarządzania działem IT i narzędziami współpracy

Gdy technologie wspierające współpracę stają się coraz bardziej rozbudowane i nabierają coraz większego znaczenia dla organizacji, dział IT również zaczyna potrzebować nowych sposobów na realizację coraz większej liczby zadań. Wówczas niezbędny staje się sprawny i oszczędny system zarządzania tym nieustannie powiększającym się obszarem działalności. System Cisco Prime Collaboration® oferuje działom IT jednolitą platformę, pozwalającą na zarządzanie większością produktów Cisco, z poziomu której można wdrażać serwery, konfigurować telefony na biurkach użytkowników czy aplikację Jabber na ich laptopach oraz zarządzać funkcjami i czuwać nad niezawodnością usług. Dodatkowo, wychodząc naprzeciw trendowi BYOD, działy IT moga za pomocą Cisco Prime Collaboration zezwalać użytkownikom na dodanie własnych urządzeń, takich jak telefon czy tablet, do firmowego systemu. Dzięki temu pracownicy mogą szybciej łączyć się ze sobą i komunikować się w efektywniejszy sposób.

Artur Czerwiński, Dyrektor Sprzedaży Rozwiązań Collaboration w Cisco Systems Poland:

„Mobilność otwiera przed zespołami, pracownikami i klientami zupełnie nowe możliwości komunikowania się oraz współpracy. Kluczowym elementem stanowiącym o sukcesie w nowych, mobilnych realiach jest posiadanie otwartych i łatwo dostępnych narzędzi komunikacyjnych, które można ze sobą łączyć i dzięki temu efektywnie współpracować niezależnie od tego, czy przebywamy fizycznie w biurze, czy korzystamy z systemu wideokonferencji, telefonu czy z komunikatora Cisco Jabber. Najnowsze produkty Cisco oferują klientom zaawansowane narzędzia komunikacji i współpracy, odpowiadające korporacyjnym standardom IT, będąc jednocześnie równie intuicyjnymi i prostymi w obsłudze, jak narzędzia komunikacyjne używane prywatnie przez pracowników.”

Źródło: Cisco