Grupa Kapitałowa Synthos SA jest jedną z największych firm w Polsce produkujących surowce chemiczne. Przedsiębiorstwo dostarcza produkty najwyższej jakości i jest pierwszym w Europie producentem kauczuków emulsyjnych. Synthos SA posiada nowoczesną i bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturę IT oraz kilkukrotnie był laureatem nagrody Lidera Informatyki.

W związku z intensywnym rozwojem firmy niezbędny stał się zakup nowocześniejszego systemu do zarządzania relacjami z klientem oraz do obsługi zakupów i relacji z dostawcami. W rezultacie Synthos SA zdecydował się na wdrożenie rozwiązania oferowanego przez firmę Microsoft – Microsoft Dynamics CRM 2011, które dzięki swojej elastyczności świetnie dopasowuje się do restrykcyjnych wymogów branży chemicznej.

Projekt implementacji poprzedził Proof of Concept, czyli diagnoza zakresu wdrożenia, która w prosty sposób wskazała potrzeby poszczególnych odbiorców systemu i pomogła dostawcy zrozumieć działanie branży chemicznej. Efektem diagnozy był prototyp rozwiązania dla działów sprzedaży i marketingu.

Wdrożenie systemu Microsoft Dynamics CRM realizowane przez XPLUS SA podzielone zostało na dwa etapy: pierwszy obejmie swoim zakresem wdrożenie rozwiązania w obszarach sprzedaży i marketingu, natomiast drugi będzie dotyczył oceny dostawców, zakupów oraz reklamacji. System ma za zadanie upłynnić przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi działami firmy oraz ułatwić komunikację z dostawcami i odbiorcami.

Na decyzję o wyborze firmy XPLUS SA jako dostawcy rozwiązania wpłynęły czynniki, takie jak: stabilność finansowa i pozycja firmy na rynku, dotychczasowe doświadczenie w realizacji podobnych projektów oraz wysokie kompetencje pracowników.

– Cieszymy się z zaufania, jakim obdarzyła nas Grupa Kapitałowa Synthos SA –

komentuje Karol Sudnik, Prezes Zarządu XPLUS SA.

– Dołożymy wszelkich starań, aby wdrożony system usprawnił działanie firmy, umożliwiając tym samym jej dalszy rozwój i podnosząc konkurencyjność na rynku

– dodaje.

Źródło: Microsoft