Sprytny Bill i Mobilne Płatności: płać za rachunki smartfonem

MasterCard wprowadził dwie nowe aplikacje na telefony komórkowe, które pozwalają na bardzo łatwe opłacenie rachunków – prosto ze smartfona. Pierwsza z nich - Sprytny Bill – to aplikacja wprowadzana na polski rynek wspólnie z uPaid, przy współpracy firm eCard oraz BillBird. Umożliwia błyskawiczne zeskanowanie kodu kreskowego z rachunku aparatem fotograficznym telefonu, a następnie opłacenie go bezpośrednio przez telefon, przy pomocy kilku kliknięć. Cała operacja jest bardzo prosta i zajmuje kilka sekund.

Aplikacja dostępna jest dla wszystkich – wystarczy pobrać ją z App Store, Google Play lub na stronie www.SprytnyBill.pl, zarejestrować się i już można płacić za rachunki skanując smartfonem kody kreskowe. Dodatkowo - każdy, kto do 15 lutego zapłaci za pomocą Sprytnego Billa, otrzyma zwrot 5% (do 10zł) za każdy z pierwszych pięciu opłaconych w ten sposób rachunków.

Inne rozwiązanie na smartfony – aplikacja Mobilne Płatności, opracowana została wspólnie z firmą inPost. Aplikacja umożliwia otrzymywanie faktur i informacji o płatnościach bezpośrednio na telefon komórkowy, przypomni też o zbliżającym się terminie płatności za pomocą powiadomień push wysyłanych na smartfona. Dodatkowo przy użyciu tej aplikacji klient może dokonać rejestracji w usłudze, w tym rejestrację karty płatniczej w MasterCard Mobile. Aplikacja udostępniona została na urządzenia z systemami operacyjnymi iOS oraz Android (do tej pory można było korzystać z Mobilnych Płatności płacąc za pomocą sms’a lub e-maila). Obecnie aplikacja umożliwia otrzymywanie faktur i informacji o płatnościach od kilkunastu firm w tym dla całej grupy ORANGE, jednak w najbliższym czasie lista wystawców zostanie znacząco powiększona. W ramach promocji trwającej do 17 lutego, każdy kto przystąpi do usługi e-Faktura Multioperatorska i opłaci rachunki za pomocą aplikacji mobilnej, otrzyma zwrot 5% ich kwoty (do 10zł) za każdą z trzech pierwszych dokonanych płatności.

Dzisiaj, kiedy telefony komórkowe są praktycznie wszechobecne, a klienci używają ich nie tylko w celach telekomunikacyjnych, ale też jako urządzeń pozwalających na kontakt ze światem czy znajomymi, źródło informacji, a także jako narzędzia do planowania dnia, wzbogacenie ich o możliwość dokonywania płatności czyni je urządzeniami jeszcze bardziej przydatnymi w codziennym życiu”,

mówi Katarzyna Wojda, Marketing & Communication Manager, MasterCard Europe Oddział w Polsce.

Segment płatności mobilnych z całą pewnością będzie się w najbliższych latach rozwijał, dlatego MasterCard, jako firma przykładająca ogromną wagę do innowacji, aktywnie wspiera rozwój płatności mobilnych,

dodaje Katarzyna Wojda.

Fot. http://www.sprytnybill.pl/

Źródło: MasterCard