VISA boryka się z problemami

Na stronie VISA poświęconej jej bezpieczeństwu (www.visasecuritysense.com) możemy przeczytać o próbach vishingu skierowanych do jej klientów. Visherzy dzwoniąc bezpośrednio do klientów podszywają się pod przedstawicieli VISA lub innych instytucji finansowych. Klienci proszeni są o podanie danych dotyczących kart kredytowych argumentując to względami bezpieczeństwa.

Całe zajście może mieć związek z włamaniem do Global Payments na przełomie stycznia i lutego bieżącego roku. Wtedy zostały skradzione dane ponad 1 500 000 kart kredytowych. Skompromitowane zostały takie dane jak numer konta, nazwisko właściciela karty, data ważności karty, PIN oraz kod CVV.

Teraz oszuści, wykorzystując jedno z narzędzi inżynierii społecznej jakim z pewnością jest vishing, żerują na strachu swoich ofiar wyłudzając od nich dane kart kredytowych. A wystraszony i nieuważny klient Master Card bojąc się o swoje pieniądze podaje wszystko o co zostanie poproszony.

Źródło: Redakcja