CompFort Meridian Polska, partner BMC Software w Polsce, wprowadził na rynek BMC End User Experience Management - zaawansowane rozwiązanie, które pomaga działom IT szybko diagnozować problemy związane z wydajnością i dostępnością aplikacji webowych i w ten sposób zwiększać satysfakcję klientów. W najnowszej wersji rozszerzono je o obsługę aplikacji działających w chmurze. Rozwiązanie BMC End User Experience Management powstało aby pomóc działom IT w obiektywnej ocenie jakości i doświadczeń użytkowników w pracy z aplikacjami z ich punktu widzenia.

Złe wrażenia użytkowników mogą poważnie zaszkodzić firmie, która udostępnia klientom aplikacje w chmurze. Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że typowe opinie użytkowników, takie jak „aplikacja działa zbyt wolno”, często nie są dość konkretne, aby umożliwić skuteczne rozwiązanie problemu, zanim wpłynie on na działalność firmy.

„Monitorowanie wrażeń użytkowników to kluczowy aspekt interakcji między człowiekiem, urządzeniem a aplikacją przeznaczoną dla klientów”

- powiedział Jonah Kowall, dyrektor ds. badań Gartnera.

„Choć stanowi ono tylko część pełnej strategii monitorowania wydajności, będzie miało coraz większy wpływa na to, które aplikacje odniosą sukces i pozostaną w użyciu”.

Znajdowanie igły w stogu siana.

„Chcieliśmy skończyć z wzajemnymi oskarżeniami”

- mówi Chris Bingham, wiceprezes ds. infrastruktury w HealthMEDX, firmie specjalizującej się w oprogramowaniu dla organizacji opieki zdrowotnej, z których korzysta od 7000 do 12 000 użytkowników na sekundę.

Wg Binghama, diagnozowanie subiektywnych wrażeń użytkowników było źródłem nieustającej frustracji, ponieważ ustalenie rzeczywistych problemów zajmowało zbyt wiele czasu. Jednak w ciągu kilku godzin od wdrożenia rozwiązania BMC End User Experience Management Bingham zyskał dostęp do takich danych, jak opóźnienia ogólne i opóźnienia sieciowe, co pozwoliło łatwo znaleźć związek między wrażeniami użytkownika a technicznym problemem. Teraz HeathMEDX może śledzić problemy z wydajnością od użytkownika aż do kodu, przy czym zajmuje to niewiele czasu.

„Rozwiązanie BMC bardzo przyspieszyło identyfikowanie problemów. Nie chcemy, żeby obsługa klienta dzwoniła do nas i mówiła, że coś nie działa. Chcemy wiedzieć o problemie, zanim zostanie zgłoszony”.

- powiedział Steve Conine, dyrektor ds. technologii i współzałożyciel firmy Wayfair, największego internetowego sklepu z wyposażeniem domu.

Budowanie przewagi konkurencyjnej.

Dobre wrażenia użytkownika zapewniają przewagę nad konkurentami, a BMC pomaga klientom wyróżnić się w tej dziedzinie. W przypadku Binghama i HealthMEDX to, co zaczęło się od chęci szybszego rozwiązywania problemów, rozwinęło się w aktywne uwzględnianie wrażeń użytkowników na każdym etapie cyklu życia aplikacji HealthMEDX Vision. Firma dysponuje teraz danymi o zachowaniu użytkowników, które wpływają na kształt nowych wydań oprogramowania.

„Dziś rozwiązanie BMC End User Experience Management działa na głównych ekranach monitoringu w naszych salach IT i nikt nie spuszcza go z oka. Kiedy wprowadzamy do użytku najnowszą wersję kodu, uważnie obserwujemy te ekrany w poszukiwaniu potencjalnych problemów”

- powiedział Conine. Wayfair ma ponad 2,5 mln gości na tydzień i zrealizował niemal 10 mln zamówień od 2002 r.

Kształtowanie wrażeń użytkownika w chmurze. Dostarczanie aplikacji za pośrednictwem chmury – zwłaszcza aplikacji internetowych przeznaczonych dla klientów – staje się coraz bardziej elastyczne i ekonomiczne. Jednak wysoka satysfakcja użytkowników pozostaje kluczowym aspektem aplikacji w chmurze i jest niezbędna do odniesienia sukcesu. Obecnie większość podobnych rozwiązań monitorujących w pierwszej kolejności bada skomplikowaną infrastrukturę aplikacji, zamiast zacząć od przyjęcia perspektywy użytkownika, co wydłuża czas identyfikowania i rozwiązywania problemów.

Źródło: CompFort Meridian Polska