eSKY.pl korzysta z systemu ERP firmy Microsoft

Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl oferuje wszystkie dostępne na rynku produkty i usługi turystyczne oraz kompleksowe informacje dotyczące podróży. Firma jest liderem w sprzedaży biletów lotniczych online w Polsce oraz wiodącym operatorem w Bułgarii i Rumunii. Funkcjonuje również na rynku brazylijskim pod nazwą eDestinos.com.br.

Dynamiczny rozwój eSKY.pl i konieczność dopasowania procesów do warunków rynkowych przyczyniły się do podjęcia decyzji o wdrożeniu systemu klasy ERP. Internetowe biuro podróży poszukiwało elastycznego i łatwego w integracji rozwiązania, które umożliwiłoby jego dostosowanie do potrzeb firmy, a także zapewniło stabilność i kompleksową funkcjonalność w obszarze finansów i księgowości (FK). W rezultacie eSKY.pl wybrało rozwiązanie Microsoft Dynamics NAV 2013, które miało objąć obszar sprzedaży, zakupów, księgowości, środków trwałych i administracji. Partnerem wdrożeniowym została firma JCommerce, od 2005 roku specjalizująca się w projektowaniu, doradztwie oraz wdrażaniu rozwiązań informatycznych, w tym aplikacji biznesowych takich jak systemy ERP, Business Intelligence i CRM.

– Zależało nam przede wszystkim na uproszczeniu, ujednoliceniu i uporządkowaniu procesów biznesowych poprzez ich standaryzację i parametryzację, a także na integracji naszego systemu sprzedażowego i systemu obiegu dokumentów z rozwiązaniem Dynamics NAV. Chcieliśmy również wypracować standardy możliwe do zastosowania we wdrożeniach w naszych zagranicznych oddziałach

– komentuje Mirela Środowska, Project Manager, eSKY.pl.

Microsoft Dynamics NAV 2013 został pomyślnie zintegrowany z funkcjonującymi już w firmie systemami ewidencji sprzedaży i obiegu dokumentów, a także zastąpił oprogramowanie wykorzystywane w obszarze finansów (WF-FAKIR), co pozwoliło na automatyzację, usprawnienie i ujednolicenie procesów biznesowych.

– Jako lider w dziedzinie internetowej sprzedaży biletów lotniczych w Polsce nie możemy sobie pozwolić na obniżenie jakości oferowanych usług, co może być efektem nieprawidłowego działania naszych systemów informatycznych. Microsoft Dynamics NAV to stabilne rozwiązanie, zapewniające prawidłowe funkcjonowanie poszczególnych obszarów naszej firmy, co przekłada się na wzrost wydajności pracy naszych konsultantów oraz dalsze umacnianie naszej pozycji rynkowej

– komentuje Piotr Stępniewski, Prezes eSky.pl.

Dzięki systemowi udało się przygotować globalne rozwiązanie dla eSKY.pl i zagranicznych oddziałów firmy, które umożliwia przeprowadzenie konsolidacji i przygotowanie sprawozdań z tego procesu. Co więcej, w ramach wdrożenia zostały przygotowane interfejsy integracji z systemami zewnętrznymi oraz modyfikacje w zakresie rozbudowy i dostosowania funkcjonalności rozwiązania do potrzeb klienta (głównie w obszarze FK).

– Wdrożenie Microsoft Dynamics NAV 2013 było procesem dość złożonym i wymagało dużego zaangażowania zespołów wdrożeniowych zarówno na etapie prac analitycznych, jak i dostosowania funkcjonalności oraz danych integrowanych systemów. Profesjonalne podejście, pełne zaangażowanie i determinacja oraz zgodna współpraca zespołów eSKY.pl i JCommerce pozwoliły osiągnąć założony cel

– podsumowuje Andrzej Krawiec, ERP Project Manager, JCommerce.

Źródło: Microsoft