Polscy przedsiębiorcy coraz chętniej wybierają chmurę. Rok 2014 przyniósł podwojenie liczby naszych klientów, którzy zdecydowali się na komunikację z chmury i wdrożyli naszą usługę Unified Communications as a Service - przyznaje Leszek Hołda, prezes Integrated Solutions.

- Zaufanie do chmury rośnie, co bardzo cieszy, bo to była jedna z głównych barier rozwoju tego typu rozwiązań

– stwierdza Leszek Hołda, prezes Integrated Solutions, spółki należącej do Orange Polska.

Z danych opublikowanych przez EMC Poland wynika, że już teraz blisko połowa polskich przedsiębiorstw korzysta z rozwiązań chmurowych, natomiast 14 proc. wykorzystuje technologię hybrydową. Cloud przoduje szczególnie w obszarze rozwiązań wspierających, takich jak m.in. systemy do komunikacji zintegrowanej czy bezpieczeństwo.

- Usługę UCaaS (Unified Communications as a Service) wprowadziliśmy w kwietniu 2012 roku, jako pierwsze na polskim rynku rozwiązanie tego typu. Znalazła ona duże zainteresowanie wśród instytucji i firm z wielu branż. Na przestrzeni 2012 i 2013 roku zrealizowaliśmy wdrożenie m.in. w Banku Ochrony Środowiska, Grupie Danone i Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji. Na naszą usługę w tym roku zdecydowały się Grupa Onet.pl SA, Konsalnet Holding, Ruch SA, a także kolejne instytucje z sektora finansowego. Po dwóch latach z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że oferowany przez nas system do komunikacji w chmurze to rozwiązanie w pełni dojrzałe, a jego najlepszą rekomendacją są zrealizowane dotychczas projekty

– podsumowuje Leszek Hołda.

Unified Communications as a Service łączy wszystkie dostępne kanały komunikacji takie, jak: telefon, komunikator, e-mail, w jedną łatwą w obsłudze platformę. Korzystając z rozwiązania, firmy zwiększają dostępność swoich pracowników, a praca w zespołach rozproszonych w różnych częściach kraju i świata przestaje być problemem.

Źródło: Redakcja