Firma Bama Europa Sp. z o.o., należąca do Bama Companies, światowego producenta wyrobów piekarniczych zaopatrującego największe restauracje w ponad 20 krajach, wdrożyła system Microsoft Dynamics NAV. Uruchamiając zakład pod Wrocławiem jako pierwszą inwestycję w Europie, Bama Companies poszukiwała takiego systemu klasy ERP, który wspomógłby jej dynamiczny rozwój w oparciu o dostęp do nowych rynków zbytu oraz umożliwił sprawne zarządzanie procesami produkcyjnymi i logistycznymi. W rezultacie przedsiębiorstwo wybrało system Microsoft Dynamics NAV.

„Decydując się na Microsoft Dynamics NAV byliśmy przekonani, że wybieramy system przetestowany w wielu innych organizacjach, który został zaprojektowany w oparciu o wieloletnie doświadczenia z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii. Chcieliśmy wdrożyć gotowe rozwiązanie, aby zminimalizować koszty i nakłady pracy, a tym samym przyśpieszyć proces pełnego uruchomienia pierwszego zakładu Bama Companies w Europie”

– mówi Marlena Siewruk-Lubieszko, Dyrektor Finansowy i Kierownik Projektu Wdrożeniowego w Bama Europa Sp. z o.o.

Mapa procesów realizowana przez Microsoft Dynamics NAV spełniała oczekiwania firmy. Dlatego w obszarach, takich jak księgowość, raportowanie, sprzedaż i zakupy, zdecydowano się na wdrożenie standardowych funkcjonalności systemu. Nieznaczne modyfikacje wymagane były w zakresie produkcji oraz magazynowania, a także wydruków. W tym przypadku dużą zaletą okazała się otwarta architektura systemu umożliwiająca szybkie dodawanie nowych obiektów i proste wprowadzanie modyfikacji istniejących elementów aplikacji. Wykorzystując elastyczność systemu oraz swoje doświadczenia wdrożeniowe w branży spożywczej, firma IT.integro, która realizowała projekt, przygotowała szereg rozwiązań dedykowanych dla Bama. Umożliwiły one między innymi wprowadzenie identyfikacji wyrobów gotowych w oparciu o kody SSCC, automatyzację ewidencji zapasów i ich zużycia oraz czasu pracy dzięki zastosowaniu kodów kreskowych, usprawnienie i skrócenie procesu logistycznego za pomocą etykietowania na etapie produkcji, a także implementację mechanizmów wspomagających kontrolę jakości czy też efektywniejszą współpracę z międzynarodowymi odbiorcami wyrobów. Dodatkowo wdrożenie zaprojektowanego przez IT.integro modułu Systemy Bankowe pozwoliło na usprawnienie rozliczeń bankowych.

„Wybierając IT.integro jako dostawcę usług wdrożeniowych kierowaliśmy się głównie doświadczeniem spółki w zakresie implementacji systemów ERP w branży produkcyjnej. Konsultanci IT.integro zaproponowali nam szereg rozwiązań dotyczących parametryzacji Microsoft Dynamics NAV, które nie tylko umożliwiły sprawne wdrożenie systemu, lecz także pozwoliły na maksymalną optymalizację przepływu procesów”

– dodaje Marlena Lubieszko-Siewruk.

W przypadku Bama jednym z istotniejszych celów wdrożenia było sprawne uruchomienie systemu ERP, gdyż znacząco wpływało ono na opłacalność inwestycji i potencjał rozwojowy firmy. Doświadczenie zespołu wdrożeniowego oraz funkcjonalności systemu Microsoft Dynamics NAV umożliwiły minimalizację nakładów związanych z modyfikacjami, ograniczenie kosztów projektu, a w efekcie – sprawne zarządzanie kluczowymi obszarami działalności firmy.

„Funkcjonalności zawarte w systemie Microsoft Dynamics NAV sprawdziły się w naszej firmie, zapewniając efektywność, wydajność i płynność pracy. Dzięki rozwiązaniu możemy realizować dalsze plany rozwojowe w oparciu o naszą kluczową zasadę, jaką jest wysoka jakość – zarówno w zakresie oferowanych produktów, jak i obsługi klientów”

– podsumowuje Marlena Lubieszko-Siewruk.

Źródło: Microsoft