Odbywająca się obecnie w Barcelonie europejska edycja konferencji Convergence 2014 (4-7 listopada) zgromadziła przedstawicieli 71 krajów. Spotkanie jest okazją do prezentacji nowości i strategii Microsoft w obszarze aplikacji dla biznesu z rodziny Microsoft Dynamics – w tym roku firma przedstawia swoje innowacyjne rozwiązania chmurowe pozwalające organizacjom czerpać korzyści z połączenia aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics z pakietem Office 365 i możliwościami Microsoft Azure.

W przemówieniu otwierającym konferencję Kirill Tatarinov, wiceprezes Microsoft Business Solutions, wskazał przykłady klientów, takich jak Miasto Barcelona, Ingram Micro, JJ Foods, Nagra, Onduline oraz Spanish Association Against Cancer, którzy z powodzeniem wyróżniają się na tle konkurencji dzięki rozwiązaniom Microsoft Dynamics w chmurze. Tatarinov zaprezentował możliwości ogłoszonych ostatnio nowości – najnowszej wersji Microsoft Dynamics CRM 2015, współpracy pomiędzy Microsoft Dynamics NAV 2015 i Office 365 oraz najnowszej wersji systemu Microsoft Dynamics AX, które dzięki tzw. uczeniu maszynowemu (ang. machine learning) i możliwościom mobilnym pomagają przedsiębiorstwom w zwiększaniu produktywności. Ponadto wiceprezes Microsoft Business Solutions poinformował o nawiązaniu współpracy z Thunderhead.com, której efektem będzie wprowadzenie na rynek kompletnego, wielokanałowego rozwiązania do zwiększania zaangażowania klientów opartego na współdziałaniu pomiędzy platformą Microsoft Dynamics CRM a rozwiązaniem ONE Engagement Hub. Narzędzie zapewnia dyrektorom marketingu i kierownikom działów obsługi klienta możliwość budowania zaangażowania klientów poprzez powiązanie wiedzy na temat klienta, kontekstu i zachowań konsumenckich oraz wzmocnienie wielokanałowych doświadczeń klienta dzięki większym możliwościom wizualizacji i analizy we wszystkich kanałach kontaktu.

Zacieranie granic między sprzedażą i marketingiem

Uczestnicy Convergence jako pierwsi dowiedzieli się również, że nowa wersja Microsoft Dynamics CRM 2015 będzie oficjalnie dostępna od grudnia br. Rozwiązanie zostało stworzone z myślą o rosnących potrzebach firm w obszarze obsługi klientów, a jego celem jest przełamywanie barier pomiędzy działami sprzedaży, marketingu i obsługi klienta, oraz zapewnienie im znacznie lepszej współpracy. Nowe możliwości systemu obejmują udogodnienia w obszarze interfejsu użytkownika oraz integrację z Cortana, inteligentnym asystentem osobistym na Windows Phone 8.1. Dzięki aplikacji Cortana użytkownicy rozwiązania będą mogli ustawiać spotkania i przypomnienia, wyszukiwać kontakty, konta i działania, zobaczyć listę klientów oraz tworzyć kolejne rekordy klientów, a wszystko to za pomocą poleceń głosowych.

Microsoft Dynamics CRM 2015 został również wzbogacony w wiele nowych możliwości, pozwalających na tworzenie predefiniowanych i konfigurowalnych procesów o rozszerzonej logice dla złożonych scenariuszy biznesowych. Dodatkowo udoskonalone zostało API klienta, które zapewnia automatyzację i spójne działanie na różnych urządzeniach. Korzystając z tych elementów, Microsoft wzbogacił rozwiązanie o 27 nowych szablonów dla takich branż, jak: usługi finansowe, handel, sektor publiczny, produkcja oraz usługi profesjonalne. Będą one dostępne przed końcem bieżącego roku.

Kolejną nowością ogłoszoną podczas Convergence jest rozwiązanie Sales Productivity, będące połączeniem systemu Microsoft Dynamics CRM Online z Office 365 i Power BI. Dzięki płynnej integracji narzędzi zwiększających efektywność sprzedaży z aplikacjami biznesowymi rozwiązanie zapewnia specjalistom ds. sprzedaży znacznie większe możliwości. Sales Productivity jest dostępne w promocyjnej cenie 65 USD (52,70 euro) miesięcznie za jednego użytkownika. Obecni użytkownicy systemu Office 365 mogą skorzystać z upgrade’u do rozwiązania Sales Productivity w cenie 45 USD (34,50 euro) miesięcznie za użytkownika.

Przekształcanie biznesu z chmurą

Firma Microsoft poinformowała również o wprowadzeniu nowej aktualizacji swojego flagowego rozwiązania ERP – Microsoft Dynamics AX, które korzysta z możliwości chmury, aby pomóc przedsiębiorstwom w transformacji prowadzonego biznesu i zapewnić ich klientom wyjątkowe doświadczenia. Aktualizacja oferuje firmom połączenie wszystkich korzyści Microsoft Dynamics AX i Microsoft Azure w kompleksowym rozwiązaniu chmurowym typu end-to-end. Pozwala to organizacjom na uruchomienie środowiska hybrydowego z optymalnym połączeniem instancji deweloperskiej, testowej i produkcyjnej, a także wprowadza nowego klienta Point-of-Sales na tablety i telefony z systemem Windows, umożliwiając przedsiębiorstwom stały dostęp do informacji o produktach i klientach w celu zapewnienia im najlepszych doświadczeń zakupowych. Dodatkowo, aktualizacja dostarcza funkcjonalności, które usprawniają działania w obszarze magazynowania i transportu, pomagając firmom w szybkiej i elastycznej realizacji zamówień. Rozwiązanie będzie dostępne na rynku w grudniu br.

Działające w chmurze usługi Microsoft Dynamics Lifecycle Services (LCS) – oparte na Microsoft Azure aplikacje do zarządzania cyklem serwisowania udostępnione w ramach Microsoft Dynamics AX – zapewniają nowe metodologie implementacji, bazujące na najlepszych praktykach branżowych, które pomagają organizacjom zwiększać innowacyjność procesów biznesowych i wdrożeń, zapewniając szybszy zwrot z inwestycji. Dostarczając przedsiębiorstwom możliwość projektowania, rozwijania, testowania i wdrożenia rozwiązań firmy Microsoft w chmurze, usługi Lifecycle Services zwiększają elastyczność i pozwalają na oszczędność czasu. Organizacje, które do tej pory skorzystały z tych usług odnotowały znaczący, 60-procentowy spadek liczby dni potrzebnych na rozwiązanie problemu.

Podczas tegorocznej edycji Convergence zaprezentowano także kolejną wersję systemu NAV – Microsoft Dynamics NAV 2015, która oferuje nowy interfejs użytkownika zoptymalizowany pod kątem tabletów i ekranów dotykowych, zapewniając użytkownikom dostęp do potrzebnych danych i procesów bez względu na to, gdzie się znajdują i z jakiego urządzenia korzystają. Rozwiązanie umożliwia szybszy dostęp do istotnych informacji dzięki spersonalizowanym stronom startowym (ang. home pages), które pozwalają użytkownikom na natychmiastowe wyświetlanie najważniejszych danych biznesowych i kluczowych wskaźników wydajności. Microsoft Dynamics NAV 2015 maksymalnie uproszcza proces tworzenia faktur dzięki współdziałaniu z Microsoft Word. Użytkownicy mogą teraz samodzielnie sporządzać niestandardowe, firmowe szablony faktur w programie Microsoft Word, bez konieczności angażowania informatyka. Nowa wersja systemu zapewnia także dodatkowe możliwości implementacji w modelu cloud na platformie Microsoft Azure oraz razem z Microsoft Office 365, co obniża koszty, zwiększa elastyczność rozwiązania oraz podnosi wydajność pracowników.

Więcej informacji na temat europejskiej edycji Convergence 2014 można znaleźć na stronie www.microsoft.com/presspass/presskits/dynamics. Prezentacja otwierająca konferencję oraz główne sesje są dostępne na wirtualnej platformie eventowej http://convergence.evo-td.com.

Microsoft przedstawił nowe możliwości chmury dla biznesu podczas Convergence 2014 w Barcelonie
Microsoft przedstawił nowe możliwości chmury dla biznesu podczas Convergence 2014 w Barcelonie, źródło: Microsoft

Źródło: Microsoft