Firma Maroko Produkt zajmuje się importem i dystrybucją w Polsce oleju arganowego, produkowanego przez największą marokańską kooperatywę EFAS, oraz artykułów kosmetycznych i spożywczych z Maroka. Marką handlową firmy jest Maroko Sklep. Od niedawna działalność przedsiębiorstwa wspiera polski system ERP Navireo.

– Wdrożenie Navireo było trafioną inwestycją. Dzięki systemowi możemy sprawniej zarządzać firmą i pozyskiwać nowe rynki zbytu. Nasi pracownicy mają precyzyjnie przypisany zakres uprawnień i czynności wykonywanych w systemie wraz z dostępem do odpowiednich informacji. Daje to m.in. gwarancję bezpieczeństwa danych, szczególnie tych strategicznych

– mówi Aleksandra Baranowska, prokurent w Maroko Produkt.

Szybki rozwój, rosnąca liczba partnerów handlowych oraz stale poszerzająca się oferta firmy wymagały usprawnienia pracy na wielu poziomach, w tym w strategicznych obszarach działalności. Dzięki nowemu oprogramowaniu Maroko Produkt zyskało jednolity system ułatwiający wystawianie dokumentów księgowych, magazynowych i handlowych. Navireo pozwala na efektywne zarządzanie zamówieniami, promocjami i rabatami, a także reklamacjami. System umożliwia m.in. zdefiniowanie indywidualnego minimalnego poziomu cenowego użytego w dokumentach zarówno dla handlowców, jak i kontrahentów, wprowadzenie konieczności akceptacji dla wystawianych dokumentów czy wyliczanie premii każdemu z przedstawicieli handlowych. Maroko Produkt usprawniło także remanenty przy użyciu kolektora danych współpracującego z Navireo wraz z tworzeniem dokumentu inwentaryzacji cząstkowej bezpośrednio z urządzenia. Firma zyskała również moduły do obsługi kart lojalnościowych czy realizacji zamówień międzymagazynowych.

– System Navireo w pełnym zakresie odpowiada wymaganiom naszej firmy, jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Licencje oraz obsługa posprzedażna oferowane są w atrakcyjnej cenie, co także miało znaczący wpływ na wybór Navireo

- podsumowuje Aleksandra Baranowska.

Wdrożenie Navireo w firmie Maroko Produkt zrealizowała firma IFOX IT z Suchego Lasu k. Poznania. Pierwszy krok polegał na zapoznaniu się z potrzebami klienta, omówieniu kluczowych zagadnień oraz sporządzeniu schematu wdrożenia. Najistotniejszą kwestią było precyzyjne zaadaptowanie funkcji Navireo do potrzeb przedsiębiorstwa, a więc w szczególności dostosowanie systemu do charakteru pracy różnorodnych użytkowników, począwszy od zarządu, poprzez księgowość, marketing, handlowców, obsługę magazynu i sklepów. Zastosowane zostały m.in. moduły usprawniające współpracę z klientami: cenniki dla kontrahentów, rabaty, reklamacje, zestawienia dokumentacji zakupu, analiza sprzedaży itp. Ostatnim krokiem było przeprowadzenie szkoleń pracowników, które ze względu na łatwość obsługi programu przebiegły sprawnie i bezproblemowo. Po uruchomieniu Navireo w Maroko Produkt wprowadzano do systemu kolejne, wynikające z indywidualnych potrzeb moduły funkcjonalne, w tym m.in. moduł naliczania premii od obrotów czy moduły szybkiej sprzedaży w nowych punktach handlowych. Przeprowadzono też integrację ze sklepem internetowym.

Firma Maroko Produkt swoją działalność rozpoczęła w 2012 roku, obecnie występuje pod znakiem handlowym Maroko Sklep. Oferuje m.in. oryginalny olej z opuncji figowej, olej z czarnuszki oraz kosmetyczny i spożywczy olej arganowy, certyfikowane znakiem ECO-CERT. W asortymencie posiada również kosmetyki z olejem arganowym, a także wiele innych oryginalnych produktów pochodzących z Maroka, takich jak różnego rodzaju glinki, olejki, kremy, balsamy, szampony itd. Zajmuje się też dystrybucją marokańskich win, konfitur owocowych oraz naturalnych mieszanek ziołowych z upraw ekologicznych. Działania handlowe firmy obejmują sprzedaż za pośrednictwem sklepów internetowych www.marokosklep.pl, www.marokowina.pl, sprzedaż w butikach detalicznych w Poznaniu, Suchym Lesie, Warszawie, Łodzi, Krakowie, Przemyślu i Jarosławiu, sprzedaż za pośrednictwem specjalistów ds. sprzedaży i konsultantów oraz sprzedaż hurtową. Wraz ze zwiększeniem zasięgu działalności na cały kraj i rosnącym zainteresowaniem klientów firma Maroko Produkt wciąż poszerza swoją ofertę, dostosowując ją do wymagań rynkowych.

Źródło: InsERT