Vital – producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych – optymalizuje swoją działalność i zdobywa nowe rynki zbytu, korzystając z ERP Navireo firmy InsERT. Wdrożenie systemu zautomatyzowało m.in. wprowadzanie zamówień od odbiorców, w tym ze 150 sklepów sieci Biedronka.

Pieczywo w Biedronkach dzięki ERP
Pieczywo w Biedronkach dzięki ERP, źródło: InsERT

Dzięki wykorzystaniu Navireo, przy współpracy z internetową platformą Agility B2B, firma usprawniła wszystkie procesy zachodzące w przedsiębiorstwie. Wdrożenie umożliwiło jej dalszy szybki rozwój i zwiększenie obszaru zbytu dla produkowanych wyrobów. Zautomatyzowano przetwarzanie zamówień, które dotychczas były wprowadzane ręcznie. Wcześniej czynności te musiało wykonywać dwóch pracowników przez około 6 godzin, obecnie jeden przez niespełna 5 minut. Automatycznie wprowadzane są także wszystkie zamówienia z sieci Biedronka. Dziennie generowanych jest ponad 1000 dokumentów z około 150 zamówień na cały asortyment piekarni, co daje w miesiącu 300 tys. pozycji w dokumentach zakupowych.

– Navireo sprawdza się w firmie piekarniczej i spełnia wszystkie nasze oczekiwania. Co najważniejsze, wdrożony system jest na tyle elastyczny i otwarty, że umożliwia wprowadzenie nowych dedykowanych rozwiązań nawet w trakcie jego użytkowania

– mówi Sławomir Gondek, partner w Vital Spółka Jawna.

Potrzeby firmy Vital
Rynek piekarniczy charakteryzuje się dużą konkurencyjnością, zarówno w samym Kujawsko-Pomorskiem, jak i w całej Polsce. Aby piekarnia mogła na nim z powodzeniem działać i rozwijać się, potrzebuje odpowiednich narzędzi, które zoptymalizują jej codzienną pracę. Niezbędny jest dopasowany system, który m.in. szybko dostarcza informacji i pozwala analizować zgromadzone dane. Wcześniejsze oprogramowanie wykorzystywane przez Vital nie zaspokajało potrzeb szybko rozwijającego się przedsiębiorstwa. Było nieefektywne i nie zapewniało kompleksowej obsługi zachodzących w firmie procesów, w tym rozwiniętego i złożonego procesu produkcji. Piekarnia potrzebowała analitycznego narzędzia wskazującego, jakie jest zapotrzebowanie na wybrane produkty, a także zsynchronizowania z odbiorcami, w tym z trzema dużymi centrami dystrybucji w kraju. Nowa aplikacja musiała dawać możliwość integracji z zewnętrznym systemem SAP, z wykorzystaniem wymiany danych ECOD.

Wybór systemu
Firma Vital zdecydowała się na Navireo, ponieważ jest on w pełni dostosowany do wymagań firmy piekarniczej i cukierniczej, posiada bogatą zintegrowaną funkcjonalność i wykorzystuje bazę danych SQL. System gwarantował także integrację w jedną wspólną platformę wymiany danych, z zagwarantowanym odpowiednim poziomem bezpieczeństwa z platformą Agility B2B. Kluczowa była również możliwość łatwego importu danych z aplikacji biurowych i dotychczas wykorzystywanego programu oraz konkurencyjna cena i opieka posprzedażna.

Wdrożenie
Wdrożenie Navireo wraz z platformą Agility B2B zrealizowała firma Akces. W pierwszej kolejności, podczas analizy przedwdrożeniowej, zidentyfikowano schemat pracy poszczególnych użytkowników i zaprojektowano prototyp systemu. Następnie, zgodnie z wytycznymi klienta, przeprowadzono instalację i konfigurację na pięciu stanowiskach pracy w centrali i dwóch stanowiskach w oddziale. Szczegółowa parametryzacja wdrażanego systemu została zrealizowana na podstawie informacji dostarczanych na bieżąco przez pracowników firmy Vital.

Plany na przyszłość
W najbliższej przyszłości Vital planuje wdrożenie kolejnych modułów, w tym rozliczanie produkcji, pełnej księgowości oraz kadry i płace. Piekarnia chciałaby umożliwić swoim klientom składanie zamówień przez specjalny portal i poprawić komfort współpracy z kontrahentami.

Firma Vital rozpoczęła swoją działalność w 2003 roku. Zajmuje się produkcją pieczywa i wyrobów cukierniczych, które trafiają do klientów z całego województwa kujawsko-pomorskiego. Piekarnia dostarcza swoje wyroby także do ponad 150 sklepów spożywczych sieci Biedronka. Obecnie zatrudnia około 200 osób.

Navireo to system klasy ERP adresowany do firm średniej wielkości, stawiających wysokie wymagania aplikacjom do zarządzania przedsiębiorstwem. System można dostosować do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa, jego działów, a nawet konkretnych użytkowników. Pomimo bogatej funkcjonalności pozostaje przyjazny i intuicyjny w obsłudze. Rozbudowa Navireo jest bardzo prosta. Dzięki dostarczonej wraz z systemem bibliotece programistycznej możliwe jest stworzenie rozwiązań spełniających nawet bardzo nietypowe wymagania klienta. Modułowa budowa sprawia, że nie ma konieczności wdrażania całego systemu. www.navireo.pl ________________________________________

Źródło: Redakcja