Praktyczne zastosowania rozwiązań chmurowych SAP były jednym z głównych tematów dorocznej konferencji SAPPHIRE® NOW. Z rozwiązań SAP w chmurze korzystają firmy każdej wielkości i z różnorodnych branż, upraszczając i przekształcając swoją działalność. Sukcesy klientów SAP, takich jak Kawasaki, AkzoNobel, Mediafly czy Bentley Systems, zaprezentowane na SAPPHIRE NOW pokazują, jak technologie chmurowe pomagają we wprowadzaniu innowacji biznesowych oraz szybszym uzyskiwaniu lepszych wyników.

W dążeniu do innowacji SAP zapowiedział plany wprowadzenia branżowych rozwiązań chmurowych, łączące wiedzę SAP nt. procesów, właściwych dla poszczególnych sektorów rynku, z technologiczną kreatywnością globalnego ekosystemu i zaplecza klientów SAP. W tym celu SAP stworzył nowy dział Industry Cloud pod kierunkiem Simona Parisa.

Firma zamierza wprowadzać innowacje wspólnie z klientami i partnerami, aby dostarczać usługi w chmurze dostosowane do potrzeb 25 branż wspieranych rozwiązaniami SAP. Te branżowe rozwiązania chmurowe zaoferują klientom wyspecjalizowane procesy biznesowe nowej generacji oraz intuicyjne interfejsy, które można szybko wdrażać w chmurze publicznej, prywatnej lub hybrydowej, w zależności od tego, który model najlepiej spełnia potrzeby klienta. Mają one działać w chmurze SAP, bazującej na SAP HANA Enterprise Cloud – usłudze zarządzanej, dostępnej w modelu subskrypcyjnym. Klienci SAP już dziś stosują ją do wykonywania kluczowych zadań, aplikacji i zarządzania ogromnymi zbiorami danych w czasie rzeczywistym.

„Pracując w branżach o bardzo specyficznych wymaganiach, skupiamy się na najważniejszych problemach biznesowych naszych klientów, a następnie wspólnie opracujemy kreatywne, branżowe rozwiązania chmurowe

— powiedział Simon Paris.

— Sprawdzone umiejętności integracji, konsekwencja i spójność we wszystkich obszarach działalności biznesowej, analityki i technologii SAP oznaczają, że możemy zapewnić klientom na całym świecie najbardziej wszechstronne aplikacje branżowe w chmurze. Jestem przekonany o ogromnych korzyściach z chmury branżowej SAP dla obecnych i rosnącej liczby nowych klientów SAP, a także dla naszego globalnego ekosystemu”.

Dynamiczny rozwój rozwiązań chmurowych w poszczególnych branżach

Firma SAP poczyniła już znaczne postępy na drodze do modelu chmury branżowej, m.in. w następujących sektorach:

  • Chemia

    - Aby lepiej służyć branży chemicznej, firma SAP wprowadziła gotowe pakietowe rozwiązanie dla firm z branży chemicznej, z prekonfigurowanym systemem ERP dla producentów środków chemicznych, który obejmuje także zarządzanie bezpieczeństwem produktów, przetwarzaniem substancji niebezpiecznych oraz BHP.

  • Usługi finansowe

    - Na potrzeby bankowości korporacyjnej firma SAP opracowała innowacyjne rozwiązanie SAP Financial Services Network, które upraszcza transakcje między korporacjami a instytucjami finansowymi.

    - Aby pomóc ubezpieczycielom w oferowaniu optymalnych polis, firma SAP wprowadziła aplikację SAP Circular Authority for Insurance. Jest to chmurowe rozwiązanie do śledzenia, interpretowania i analizowania okólników biur Insurance Service Office (ISO).

  • Opieka zdrowotna

    - W branży opieki zdrowotnej SAP HANA jest coraz częściej wybierana jako platforma do wspólnego wprowadzania innowacji przez startupy, takie jak including kanadyjska firma PHEMI z Vancouver, która dzięki przetwarzaniu Big Data pozwala budować biznes spersonalizowanej opieki medycznej, rozwijać analitykę i badania.

  • Szkolnictwo wyższe i badania naukowe

    - W celu wsparcia instytucji edukacyjnych firma SAP opracowała chmurowy system informacji o studentach (student information system, SIS), który oferuje uniwersytetom dwojakie korzyści: dostęp do przeprojektowanego systemu SIS zbudowanego pod kątem chmury i urządzeń mobilnych, a także możliwość rozszerzenia istniejących inwestycji SAP.

  • Maszyny i komponenty przemysłowe

    - Konwergencja klasycznego świata maszyn z internetem, określana mianem „Industry 4.0” albo „przemysłowego internetu”, skłoniła SAP do pracy nad rozwiązaniami bazującymi na platformie chmurowej SAP HANA i przeznaczonymi do predykcyjnej konserwacji i serwisu, z wykorzystaniem modeli opartych na faktycznym bieżącym zużyciu.

  • Usługi profesjonalne

    - Rozwiązania SAP for Professional Services dla klientów z branży usług profesjonalnych wspomagają proces zarządzania przetargami i łączą go bezpośrednio z realizacją projektu. Zaprojektowano je tak, aby pomagały firmom zdobywać więcej kontraktów, zwiększyć rentowność i realizować projekty zgodnie z planem poprzez integrację SAP Cloud for Customer, społecznościowej platformy SAP Jam, aplikacji SAP Commercial Project Management oraz funkcji analizy biznesowej opracowanych specjalnie pod kątem branży usług profesjonalnych.

  • Handel detaliczny

    - Aby zapewnić detalistom wgląd w zachowania klientów, firma SAP wydała aplikację SAP Customer Activity Repository, repozytorium danych zbudowane na platformie SAP HANA, które stanowi fundament całej działalności. Aplikacja pozwala detalistom wykorzystać pełen potencjał handlu wielokanałowego, a także popyt na personalizację i indywidualizację zakupów.

  • Sport

    - Podczas planowania imprez sportowych chmurowe oprogramowanie SAP Event Ticketing pomaga generować sprzedaż biletów we wszystkich kanałach, oferując przegląd klientów i kosztów, aby zmaksymalizować przychód na miejsce.

    - W dziedzinie zarządzania graczami rozwiązanie SAP Scouting oferuje różne narzędzia, które pomagają dyrektorom, trenerom i łowcom talentów identyfikować i pozyskiwać uzdolnionych zawodników oraz porównywać kandydatów w czasie rzeczywistym.

  • Podróże i transport

    - SAP pomaga przewoźnikom utrzymywać lepsze relacje z pasażerami i partnerami, aby uzyskać nowy strumień przychodów dzięki rozwiązaniom SAP do budowania zaangażowania klientów.

„Zamierzamy porządnie namieszać na naszym rynku, prosząc nową generację klientów, aby pomogli nam w rozwiązaniu problemów biznesowych nowej generacji

— powiedział Christoph Behrendt, wiceprezes ds. innowacji aplikacyjnych i szef działu platform branżowych w SAP.

— Oni lepiej wyobrażają sobie przyszłościowe, specyficzne dla branży zastosowania, niż jakikolwiek zespół twórców oprogramowania. Dzięki takiej partnerskie współpracy zamierzamy wspólnie przygotowywać proste, eleganckie i skuteczne aplikacje w chmurze”.

Już dziś SAP współpracuje blisko ze swoimi klientami, aby coraz lepiej rozumieć ich potrzeby i coraz pełniej na nie odpowiadać z wykorzystaniem rozwiązań w chmurze. Niektórzy z nich podzielili się swoimi doświadczeniami podczas konferencji SAPPHIRE NOW 2014: Kawasaki Motors Corp., U.S.A., czołowy producent motocykli, samochodów terenowych, pojazdów Side x Side oraz skuterów wodnych, poprowadził dyskusję panelową pod hasłem „Engage and Unlock Your Workforce to Realize Better Business Outcomes”, aby pokazać firmom, jak mogą zaakceptować i wykorzystać zmiany poprzez uwolnienie potencjału pracowników, w celu polepszenia wyników biznesowych. Przedstawiciele Kawasaki opowiedzieli, jak chmurowe rozwiązania SAP do zarządzania talentami pomagają firmie zwiększyć przewagę konkurencyjną za pośrednictwem jej najważniejszego zasobu — ludzi.

AkzoNobel, wiodący światowy producent farb i lakierów przedstawił sposoby na lepsze poznanie swoich klientów, ich większe zaangażowanie i skuteczniejszą sprzedaż. Podczas prezentacji “Take Customer Engagement to a Higher Level to Win Sales with the Cloud,” przedstawiono jak rozwiązanie SAP Cloud for Sales na nowo określiło pojęcie zaangażowania klienta dzięki wykorzystaniu zaawansowanych narzędzia zarządzania relacjami, analityki sprzedażowej i mobilności korporacyjnej.

Mediafly, platforma zarządzania treściami w chmurze, za pomocą której pracownicy firm z listy Fortune 500 uzyskują dostęp do zabezpieczonej treści z poziomu dowolnego urządzenia, w ciągu ostatnich czterech lat odnotowywała średni wzrost przychodów przekraczający 100 proc. rok do roku, a w ciągu ostatnich dwóch lat uzyskała marżę brutto w wysokości 75 – 80 proc. dzięki przetwarzaniu danych w chmurze oraz oprogramowaniu mobilnemu. Na konferencji SAPPHIRE NOW Mediafly poprowadziło prezentację pod tytułem „Accelerate Growth by Embracing Mobile and Cloud Computing”.

Bentley Systems Inc., lider w dziedzinie oprogramowania infrastrukturalnego, zorganizował serię sesji poświęconych budowaniu większego zaangażowania klientów za pomocą technologii chmurowych. Podczas sesji zatytułowanej „Engage Customers at Every Stage of the Sales Journey” przedstawiciele firmy pokazali, jak zrozumieć, zaangażować i zdobyć klienta z wykorzystaniem rozwiązania SAP Cloud for Sales.

„We współczesnej chmurze tak naprawdę chodzi o trzy rzeczy: prostotę, szybkość i elastyczność

— powiedział Tim Minahan, główny dyrektor ds. marketingu, SAP Cloud.

— Jak pokazują powyższe przykłady, chmura może przyspieszyć wprowadzanie innowacji i zapewnić elastyczność potrzebną nie tylko do zwiększania efektywności procesów i wydajności pracy, ale również do wyciągania nowych wniosków, budowania zaangażowania klientów i partnerów oraz wdrażania nowych modeli operacyjnych, które pomagają zwiększyć rentowność i przewagę na dzisiejszym ultrakonkurencyjnym rynku”.

Źródło: SAP