Microsoft poinformował o wprowadzeniu na rynek wiosennej aktualizacji rozwiązania Microsoft Dynamics CRM. System został wyposażony w nowe narzędzia w zakresie marketingu, obsługi klienta i social listening, które mają pomóc przedsiębiorstwom w sprostaniu współczesnym potrzebom klientów. Innowacyjne funkcje rozwiązania, dostępne w 42 językach na 54 rynkach, zostały zintegrowane z popularnymi aplikacjami, takimi jak Microsoft Office 365, Yammer, Lync, Skype, SharePoint i Power BI dla Office 365.

– Microsoft Dynamics CRM dokonał niewiarygodnego postępu w ciągu ostatnich kilku lat. Zaawansowane możliwości nowej wersji rozwiązania dostarczają znaczącą wartość naszym klientom, stanowiąc istotny element technologii chmury firmy Microsoft dla biznesu

– powiedział Satya Nadella, CEO, Microsoft Corporation.

– Dzięki innowacyjnym aplikacjom biznesowym w chmurze, firmy mogą lepiej zaspokajać potrzeby swoich klientów i rozwijać swoją działalność na zmieniającym się rynku

– dodał.

Microsoft poinformował również, że rozwiązanie Microsoft Dynamics CRM Online – jako pierwsze i jedyne na świecie – spełnia wymagania klauzuli modelowych Unii Europejskiej i jej wysokie standardy dotyczące prawa prywatności jak potwierdza „Grupa robocza art. 29", czyli europejski zespół roboczy ds. ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych.

Usprawnione działania pracowników marketingu, skuteczna sprzedaż, obsługa klienta z każdego miejsca

Firmy, które jako pierwsze wdrożyły Microsoft Dynamics CRM 2013, już czerpią korzyści z nowych możliwości rozwiązania, które zapewniają im skuteczniejszą niż dotychczas sprzedaż zdolną by sprostać wyzwaniom świata mobilnego i social, a także pozwalają na usprawnienie pracy działu marketingu oraz utrzymanie obsługi klienta na światowym poziomie.

Dzięki Microsoft Social Listening pracownicy działu sprzedaży, marketingu i obsługi klienta mogą wsłuchiwać się w konwersacje w serwisach społecznościowych, aby w czasie rzeczywistym uzyskać informacje na temat ich marki, produktów, konkurentów, kampanii i problemów, które mogą być istotne dla ich działalności. Microsoft Social Listening będzie dostępny w ramach subskrypcji Microsoft Dynamics CRM Online w planie Professional bez dodatkowych opłat. Klienci korzystający z rozwiązania on-premise mogą używać usługi, ponosząc niewielki koszt.

Z kolei Microsoft Dynamics Marketing oferuje pracownikom marketingu jedno spójne rozwiązanie, które pozwala im dokładnie planować kampanie, obsługiwać leady i oceniać działania podejmowane przez aktualnych i potencjalnych klientów oraz prowadzić skalowalny email-marketing, aby następnie zmierzyć zwrot z inwestycji marketingowych. Microsoft Dynamics Marketing będzie dostępny w 32 krajach w 10 językach.

Oprócz dostępności Microsoft Dynamics Marketing i Microsoft Social Listening, firma Microsoft wprowadziła także Unified Service Desk – narzędzie przeznaczone dla call center, które pozwala pracownikom prowadzić jednocześnie wiele działań, zwiększając ich wydajność poprzez automatyzację powtarzalnych zadań i wyświetlanie skryptów rozmów dla agentów, które umożliwiają im oferowanie bardziej spersonalizowanej i skutecznej obsługi klienta.

Microsoft Dynamics CRM umożliwia firmom zapewnienie elastycznej i indywidualnej obsługi klienta. Dzięki nabyciu firmy Parature na początku br. Microsoft oferuje firmom możliwość interakcji z klientami poprzez takie kanały, jak czat, Facebook, Google lub Bing, narzędzia typu self-service czy kanał mobilny.

Microsoft ogłosił również, że planuje dalsze rozszerzenie Microsoft Dynamics CRM Online na kolejne rynki Europy, Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Południowej w trzecim kwartale 2014 roku (1).

Co więcej, firma Gartner Research w swoim najnowszym badaniu Magic Quadrant for the CRM Customer Engagement Center (2) z 24 kwietnia br. pozycjonuje Microsoft Dynamics CRM w gronie liderów w oparciu o kompleksowość wizji produktu i zdolność do jej realizacji.

Więcej informacji na temat aktualizacji można znaleźć na blogu Boba Stutz’a: https://community.dynamics.com/crm/b/crmconnection/default.aspx, oraz na http://www.twitter.com/msdynamicscrm

(1) Microsoft ujawni dostępność w późniejszym terminie.
(2) Gartner nie faworyzuje żadnego dostawcy, produktu ani usługi opisanej w "Magicznym Kwadrancie" ani nie zaleca użytkownikom, aby wybierali firmy z najwyższymi ocenami. Publikacje Gartner składają się z opinii organizacji badawczej Gartner i nie powinny być interpretowane jako oświadczenia rzeczywistości. Gartner nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych, w odniesieniu do wyników powyższych badań, w tym gwarancji przydatności handlowej lub przydatności produktów opisanych w badaniu do określonego celu.

Źródło: Microsoft