Aktualnie każde przedsiębiorstwo, niezależnie od jego struktury i wielkości, aby się rozwijać potrzebuje infrastruktury informatycznej: aplikacji biurowych, systemów do zarządzania produktami i zespołem, sklepów internetowych czy po prostu przestrzeni niezbędnej do archiwizacji danych. Do niedawna przedsiębiorcy byli przekonani, że najbezpieczniejszą formą przechowywania danych są własne lokalne serwery i wewnętrzne zaplecze techniczne. Tymczasem cloud computing zupełnie zmienił podejście do zarządzania IT w przedsiębiorstwach. Przenosząc infrastrukturę informatyczną w "chmurę" przedsiębiorstwa nie tyko mogą zaoszczędzić, ale również zapewniają wyższy poziom bezpieczeństwa. Według raportu “UK Cloud adoption and trends for 2013” Cloud Industry Forum, 75% firm w Wielkiej Brytanii do końca 2013 r. będzie korzystało z przynajmniej jednej usługi zlokalizowanej w chmurze. Największym mitem związanym z cloud computingiem jest przekonanie, że praca w chmurze najlepiej sprawdza się w przypadku korporacji. Tymczasem to właśnie mikro- i małe przedsiębiorstwa, które nie dysponują dużymi środkami na rozwój działów IT, skorzystają z szybkiego rozwoju rynku usług cloud computingu. Ze względu na coraz większą konkurencyjność powstają zaawansowane aplikacje udostępniane bezpłatnie lub za stosunkowo niewielkie opłaty.

Z usług cloud computingu korzystają nie tylko firmy, ale również i indywidualni użytkownicy. Do najbardziej powszechnych zastosowań cloud computingu należą aplikacje biurowe (np. Google Docs), serwisy do zarządzania księgowością on-line (np. iFirma.pl) czy platformy, umożliwiające przechowywanie plików (jak Dropbox czy Evernote). Ci, którzy korzystają już z usług w chmurze wiedzą doskonale, ze ich obsługa jest zazwyczaj prosta i intuicyjna. Firmy dokładają wszelkich starań, by aplikacje były przystępne, łatwe w nawigacji i maksymalnie intuicyjne. Na rynku pojawiają się również narzędzia dedykowane konkretnym branżom i maksymalnie dostosowane do precyzyjnych wymagań danej dziedziny usług. Jednym za takich narzędzi jest TwojaWypożyczalnia.pl czyli pierwsza w Polsce rozbudowana aplikacja do zintegrowanego zarządzania wypożyczalniami online. TwojaWypozyczalnia.pl to nowatorski i bezpłatny system w technologii cloud computing, który umożliwia firmom sprawne zarządzanie wypożyczanym sprzętem: opracowywanie cenników, ofert, kalendarza wynajmu itp. Aplikacja ułatwia codzienną pracę z klientem poprzez możliwość generowania umów i innych dokumentów rezerwacji czy automatyczne tworzenie dokumentów księgowych. Projekt jest efektem ponad dwuletnich prac Netland Computers oraz Power Media S.A.

JAK TO DZIAŁA?

Wypożyczalnie, które założą swoje konto na twojawypozyczalnia.pl otrzymują bezpłatny, autoryzowany dostęp do aplikacji, który pozwala zarządzać firmą na wszystkich obszarach działalności z dowolnego miejsca na świecie, gwarantując jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Jedną z najważniejszych zalet aplikacji jest rozbudowana funkcjonalność zarządzania produktami: nielimitowana liczba dodanych produktów (opisy, zdjęcia, dodatki itp), możliwość importu produktów z plików excela, atrybuty dostosowane do zróżnicowanych kategorii, historia i statystyki produktów. Ponadto system oferuje wiele udogodnień, które ułatwiają prowadzenie kalendarza wynajmu, m.in. możliwość zlecania cyklicznych zadań, które będą przypominały o konieczności przeprowadzenia przeglądów czy wznowienia ubezpieczenia.

Szczególnie warty uwagi jest zaawansowany generator cenników umożliwiający zdefiniowanie ceny za wynajem od 1 minuty do 2 lat. System cenników uwzględnia wszelkie nietypowości poszczególnych branż, uwzględniając naliczanie minutowe, godzinowe, dniowe, miesięczne, tygodniowe, nawet „półdobowe". Dzięki ciekawym rozwiązaniom systemowym zarządzający wypożyczalnią mają możliwość zmiany setek cen produktów w kilka minut. TwojaWypozyczalnia.pl ułatwia współpracę z klientami: budowanie bazy klientów wraz z ich historią, weryfikację oraz dostęp do czarnej listy, a także zarządzanie pracownikami: możliwość dodania nieograniczonej ilości pracowników i indywidualne definiowanie ich uprawnień oraz możliwość zlecania zadań, na podstawie których każdy z pracowników otrzymuje własną tabelę operacyjną.

Zarządzanie typu cloud computing umożliwia pracę z dowalonego miejsca, bez konieczności ładowania danych na komputer i kopiowania ich na inne urządzenia. Wszyscy pracownicy zalogowani do wypożyczalni mają dostęp do wspólnych dokumentów, co ułatwia proces rezerwacji. Przejrzyste grafiki i kalendarze rezerwacji, automatyczne mailowe powiadamiania oraz dostęp online dla klientów do szczegółów rezerwacji sprawiają, że system jest bardzo dogodny również dla klientów.

Ważnym ułatwieniem jest również generator dokumentów, który umożliwia generowanie umów i innych dokumentów rezerwacji w dowolnym formacie (dowolna treść z dynamicznie wstawianymi elementami z bazy, automatyczne tworzenie dokumentów handlowych i księgowych) oraz integrację z oprogramowaniem ifirma w zakresie fakturowania i księgowania.

Warto zwrócić uwagę, że zwłaszcza dla małych firm, które często nie mają witryn internetowych, twojawypozyczalnia.pl jest doskonałym narzędziem działań marketingowych. Podstawowa funkcja umożliwia założenie w serwisie bezpłatnej wizytówki z danymi teleadresowymi firmy, dzięki temu potencjalni klienci wyszukując według branży lub lokalizacji znacznie szybciej dotrą do danej firmy. Serwis umożliwia także tworzenie stron dla wypożyczalni w jednym z kilku szablonów wraz z dowolnymi podstronami, udostępnia prostego i intuicyjnego CMSa do zarządzania stronami oraz pozwala na tworzenie indywidualnych szablonów. Dodatkowo system umożliwia integrację wyszukiwarki produktów z własną strona internetową, którą posiada wypożyczalnia.

Źródło: Redakcja