Ile mogą stracić hipermarkety, gdy nie działa strona www ?

- Jeśli strona internetowa nie działa przez dłuższą chwilę, klienci mogą skorzystać z oferty konkurencji. W tym celu nie trzeba pokonywać kilometrów, wystarczy kilka kliknięć myszką. To podstawa biznesu w sieci: klienci oczekują pełnej dostępności i natychmiastowej reakcji. Dostawca, który nie może tego zapewnić, traci renomę, przestaje być atrakcyjny w oczach klienta

— wyjaśnia Dariusz Wichniewicz z ATM S.A.

ATM S.A. radzi, jak prowadzić stabilną i bezpieczną sprzedaż w sieci

Jeśli utrzyma się dotychczasowa 20-proc. dynamika rozwoju polskiego rynku e-commerce, jego wartość może przekroczyć w tym roku 30 mld zł, co oznaczałoby 6-proc. udział w sprzedaży detalicznej w ogóle. W coraz większym stopniu ten wzrost generowany jest przez klientów, którzy korzystają z internetowej oferty dużych sieci handlowych. Biznes w Internecie nie jest jednak prosty. Stale rosnąca liczba klientów wybierających zakupy on-line wymusza na branży retail nie tylko zadbanie o bezpieczne i stabilne działanie swoich wirtualnych sklepów, ale także optymalizację kosztów gromadzenia i przetwarzania danych.

ATM S.A., właściciel i operator ogólnopolskiej sieci światłowodowej ATMAN oraz dostawca usług centrów danych w Polsce (świadczonych pod markami ATMAN i Thinx Poland), podczas Retail Technology Days 2014 (20 i 21 maja br.) wskazywał usługi kolokacyjne i hostingowe jako optymalne rozwiązanie dla dużych i małych sieci handlowych, które chcą efektywnie rozwijać kanały sprzedaży w Internecie.

— Korzystającym z naszych usług kolokacyjnych lub hostingowych sklepom i sieciom handlowym zapewniamy dostępność podstawowych zasobów centrów danych, takich jak łącza i zasilanie, na poziomie zbliżającym się do 100%. Co to oznacza w praktyce dla ich biznesu? Mogą koncentrować się na prowadzeniu swojej podstawowej działalności, zamiast obawiać się o utratę zamówień, gdy klienci nie będą mogli skorzystać z e-sklepu odciętego od Internetu w skutek przypadkowej awarii

— powiedział Dariusz Wichniewicz, Dyrektor Działu Rozwoju Usług Telekomunikacyjnych ATMAN w ATM S.A.

Alternatywą dla usług kolokacyjnych i hostingowych oferowanych w ramach centrów danych może być wprawdzie budowa i utrzymanie własnej serwerowni, ale tego typu inwestycja jest równie czasochłonna, co kapitałochłonna. Przystosowanie choćby prostego pomieszczenia biurowego może kosztować co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dodatkowym obciążeniem jest konieczność zapewnienia m.in. wsparcia technicznego w trybie 24/7 oraz niezbędnych przy tego typu usługach zapasowych źródeł zasilania i łączy.

— Tych wymagań małe, jak i duże podmioty z branży retail nie powinny lekceważyć. Jeśli strona internetowa nie działa przez dłuższą chwilę, klienci mogą skorzystać z oferty konkurencji. W tym celu nie trzeba pokonywać kilometrów, wystarczy kilka kliknięć myszką. To podstawa biznesu w sieci: klienci oczekują pełnej dostępności i natychmiastowej reakcji. Dostawca, który nie może tego zapewnić, traci renomę, przestaje być atrakcyjny w oczach klienta. Pomóc mu w tym mogą właśnie usługi kolokacyjne lub hostingowe, świadczone w centrach danych należących do ATM S.A.

— wyjaśnił Dariusz Wichniewicz.

Kolokacja serwerów w centrum danych pozwala nie tylko zoptymalizować koszty inwestycyjne, ale też prowadzić sprzedaż bez obawy o utratę dostępu do strony internetowej, spowodowaną np. zerwaniem łączy lub awarią energetyczną. W ATM S.A. wysoki poziom dostępności zapewnia system zasilania złożony z dwóch przyłączy z miejskiej sieci energetycznej, zdwojonego systemu UPS i generatorów z zapasem paliwa.

Usługi hostingowe odznaczają się dodatkowymi korzyściami. W modelu tym firmy nie muszą ani kupować sprzętu (serwerów), ani dbać o ich techniczną sprawność. Infrastruktura udostępniana jest w centrach danych w formie usługi na żądanie (w ciągu godziny) i rozliczana w trybie abonamentowym. Przykładem tego typu usługi jest ATMAN EcoSerwer, który dodatkowo umożliwia swobodną konfigurację i dostosowywanie wydajności serwerów do liczby odsłon strony internetowej oraz złożonych on-line zamówień.

— Rynek e-commerce, choć szybko się rozwija, jest trudny i niezwykle wrażliwy na reakcje klientów. Dlatego warunkiem odniesienia sukcesu w sprzedaży internetowej — niezależnie, czy chodzi o nieduży sklep specjalistyczny, czy całą sieć handlową — jest całodobowe wsparcie ze strony niezawodnej technologii. Nasi klienci doceniają swobodę działania, jaką zapewnia im jakość usług świadczonych przez lidera polskiego rynku centrów danych

— dodał Dariusz Wichniewicz.

Źródło: ATM S.A.